Binnen 1 tot 3 werkdagen verzonden
Achteraf betalen mogelijk
14 dagen retourtermijn
✓ Binnen 1 tot 3 werkdagen verzonden ✓ Achteraf betalen mogelijk ✓ 14 dagen retourtermijn

VEELGESTELDE VRAGEN

BESTELLEN & BETALEN

HOE KAN IK ZO’N EPISCH SKIPAK BESTELLEN?

Als je het pak van je dromen hebt gevonden kan je deze toevoegen aan je winkelmand. Als je vanuit je winkelmand naar afrekenen gaat, doorloop je het bestelproces.

HOE KAN IK MIJN PAK BETALEN?

Wij werken met Mollie. Voor alle betalingen via onze webshop gelden, naast onze eigen voorwaarden, de voorwaarden van Mollie. Via Mollie  kun je betalen met iDeal, creditcards, Klarna en PayPal. 

WELKE CREDIT CARDS ACCEPTEREN JULLIE?

Visa, MasterCard en American Express

IK WOON IN HET BUITENLAND, KAN IK OOK EEN PAK BESTELLEN?

Aber natürlich! Wij kunnen jouw foute skipak over de hele wereld sturen. De verzendkosten en levertijden worden wel anders indien het pak naar het buitenland verzonden moet worden. 

Mocht je er niet uitkomen stuur ons een mail ([email protected]) of app (06-18647650) met je adres en wij laten je weten wat de verzendkosten zullen zijn. 

IK WOON IN BELGIË, HOE KAN IK BETALEN?

Via ons betaalsysteem werken wij met Bancontact. Bancontact maakt gebruik van een fysieke kaart die gekoppeld is aan tegoed op een Belgische bankrekening. De kaart kan zowel on- als offline worden gebruikt om mee te betalen. Betalingen via Bancontact zijn gegarandeerd en direct bevestigd. Bancontact is dé betaalmethode voor Belgische consumenten. 

ONDERHOUD EN HERGEBRUIK

ER ZIT EEN DUBIEUZE VLEK IN MIJN PAK, WAT MOET IK DOEN?

Niets! Deze vlek is namelijk onderdeel van de experience en lifestyle. Een vlekje of scheurtje hoort natuurlijk ook bij vintage skipakken.

Als je toch niet met de vlek kan leven, kan je een paar dingen doen:

1. Breng hem naar de lokale stomerij en laat de vlek verwijderen.
2. Was het pak zelf, zonder wasverzachter, op max 40 graden.
3. Stuur hem terug naar fouteskipakken.nl en krijg je aankoopbedrag retour.

ER ZIT EEN SCHEURTJE IN MIJN PAK. HOE KAN DAT?

Hoewel wij graag elk pak aan een nauwkeurige inspectie onderwerpen, is het onvermijdelijk dat wij af en toe iets missen. Wij zijn tenslotte ook maar mensen. We doen ons uiterste best om tekortkomingen te constateren en te melden, maar soms zien we iets over t hoofd. Vaak kan je bij de lokale kleermaker een scheurtje laten dichten voor een paar knaken of misschien heb je nog een tante met een voet aangedreven Singer naaimachine.

KAN IK MIJN SKIPAK MEERDERE MALEN DRAGEN?

Maar natuurlijk, onze pakken zijn geen wegwerpartikel! Onze skipakken zijn gemaakt van hoogwaardige materialen zoals polyadmide en katoen. Afhankelijk van de gebruiker kunnen ze jaren mee. Dat is maar goed ook, want het zou zo maar kunnen dat dit pak nog jaren uit de kast komt voor skireizen, carnaval en thema-feestjes.

HOE HOUD IK MIJN SKIPAK IN TOPCONDITIE?

In principe hoef je weinig te doen aan je skipak. De geur is namelijk onderdeel van de experience en lifestyle. Mocht je het echt niet meer trekken adviseren wij je skipak op max 30 graden te wassen. Het gebruik van de droger is op eigen risico (en loopt vaak niet goed af!). Om er voor te zorgen dat je pak waterdicht blijft, adviseren wij te wassen zonder wasverzachter. Om er voor te zorgen dat je pak waterdicht blijft, adviseren wij het gebruik van een waterafstotende spray. Een waterdichtspray (te verkrijgen bij Kruidvat of Etos) doet wonderen.

ASSORTIMENT

IK WIL SAMEN MET 26 VRIENDEN IN HETZELFDE SKIPAK SKIEN. KAN DAT?

Ja natuurlijk kan dat! Bijvoorbeeld met Skipak 80’s, Skipak Old School, Skipak Vintage, Skipak Retro Rainbow, Skipak Jungle, Skipak Neon Graffiti, Skijas Disco & Skijas Ice. Dit zijn nieuwe, ongedragen pakken die wij zelf hebben ontworpen en laten produceren.

Echter, in 99% van de gevallen zijn de artikelen op onze website unieke vintage skipakken en daarom hebben we eigenlijk van ieder pak maar 1 exemplaar. Ben je met een groep groter dan 10 personen? Neem dan even contact op voor een mooie aanbieding: [email protected] of app naar 06-18647650

IK KAN GEEN PAK VINDEN IN MIJN MAAT! WAT TE DOEN?

Stuur een mail naar [email protected] en wij gaan er direct mee aan de slag. Vaak hebben wij nog extra pakken liggen die nog niet online staan en we kijken graag of daar je maat wel tussen zit. Een andere optie is om af te vallen.

IK KAN MIJN MAAT NIET KIEZEN BIJ EEN BEPAALD PAK.

Van de meeste skipakken hebben wij maar 1 exemplaar. Dit betekent dat wij niet andere maten hebben dan vermeld op de website. Je kan zoeken op maat: kies linksboven op de site je maat en wie weet shine jij over een paar dagen in een nieuwe outfit!

IK PAS MIJN EPISCHE PAK NIET.

Dat is erg jammer! Je mag je pak tot 2 weken na aankoop je skipak (ongedragen) terugsturen. Ook accepteren wij alleen de pakken die het originele fouteskipakken prijskaartje er nog aan hebben. Voor meer info over retourneren verwijzen we je door de Algemene Voorwaarden.

ZIJN ALLE PAKKEN UNISEX EN DUS GESCHIKT VOOR MANNEN ÉN VROUWEN?

Jazeker, wij verkopen al onze pakken als UNISEX omdat het niet uitmaakt van welk geslacht je bent voor het dragen van onze skipakken. Natuurlijk zitten er bepaalde modellen bij die beter passen bij een man, vrouw of transgender, echter vinden wij dat je alles wat je mooi vindt en past moet kunnen dragen.

WELKE MAAT SKIPAK HEB IK NODIG?

Kijk onder het kopje maattabel om dit uit te zoeken. We doen ons best om de maat zo goed mogelijk in te schatten, maar we hebben te maken met merken uit veel verschillende landen die soms lang geleden zijn geproduceerd. De maten zijn een inschatting op basis van onze modellen. 

VERKOPEN JULLIE ALLEEN VINTAGE PAKKEN?

Nee, zeker niet. Het assortiment met nieuwe, ongedragen skikleding herken je aan het feit dat een onzichtbaar modelletje het skipak heeft aangetrokken. 

Alle skipakken die op de foto een knap model onder zich hebben verstopt, zijn vintage of tweedehands. Wat jij beter vindt klinken.

Van de vintage modellen is er vaak (helaas!) maar eentje per maat beschikbaar.

VERZENDEN EN RETOURNEREN

WAT KOST HET OM ZO'N EPISCH SKIPAK TE VERZENDEN?

Voor pakketten binnen Nederland (tot 10 kg) vragen we een verzendvergoeding van 5,95 euro. Naar België en Duitsland kost dat slechts 7,95 euro.

IS RETOURNEREN GRATIS?

Nee, helaas... En we hopen dat je ons begrijpt: Wij hebben hier voor gekozen omdat we een klein bedrijf zijn en willen voorkomen dat men allerlei skipakken bestelt voor een half uurtje pasplezier.

Hoewel sommige webshops zeggen dat je gratis mag retourneren, zullen wij je uit de droom helpen… voor niets gaat de zon op! Elk bedrijf zal de retourkosten links- of rechtsom aan je doorberekenen. Op deze manier bieden we eerlijke prijzen voor onze producten en sparen wij het milieu.

Mocht je twijfelen over de maatvoering kan je ons altijd even een mailtje sturen. Dan kunnen we je meer informatie geven!

LEVERTIJD

Onze skipakken hebben een levertijd van 1-3 werkdagen. We versturen de pakken op maandag, woensdag en vrijdag. Wij zijn niet verantwoordelijk voor vertragingen bij PostNL, het lukt ze helaas niet altijd om binnen 24 uur na verzending te leveren. Bestel op tijd om teleurstellingen te voorkomen!

In de periode april tot september kan het langer duren voordat de skipakken verstuurd worden.

HOE KRIJG IK MIJN FOUTE SKIPAK GELEVERD?

Jouw foute skipak wordt geleverd in een speciaal door ons ontworpen kartonnen doos. Wij vragen jullie de doos bij het oud papier te plaatsen. Karton laat zich erg makkelijk recyclen. 

Wij adviseren iedereen om een pak te laten bezorgen op een plek waar altijd iemand aanwezig is, zoals bijvoorbeeld je werk. Een bijkomend voordeel is dan gelijk dat iedereen kan zien hoe stijlvol je eigenlijk bent!

IK WIL MIJN SKIPAK OPHALEN, KAN DAT?

Nee, maar mocht je echt een extreem noodgevalletje met spoed hebben, dan kun je hierover een mail sturen naar: [email protected] of een appje naar 06-18647650

Kom niet zomaar langs, maar mail of app altijd van tevoren. Wij hebben geen fysieke winkel en zijn dus niet standaard aanwezig tijdens kantooruren.

KAN IK MIJN SKIPAK RETOURNEREN?

Dat kan uiteraard tot 14 dagen na de levering van het product. Wij verwachten binnen 14 dagen het skipak ongedragen en met labels retour te ontvangen. Als dat niet het geval is, kunnen we het skipak niet retour nemen. 

NAAR WELK ADRES MAG IK MIJN BESTELLING RETOURNEREN?

Retour sturen? Zorg dat de ingevulde retourflyer in de doos zit en stuur naar: 

Fouteskipakken.nl
Gessel 24
3454MZ De Meern (Ut)

ORGANISATIE

HOE ZIJN JULLIE HIER IN HEMELSNAAM BIJ GEKOMEN?

Fouteskipakken.nl is in 2011 gestart door 5 ervaren wintersporters en long-time-friends. In hun studententijd werd veel tijd en aandacht besteed aan wintersportreizen naar verschillende skigebieden en bijpassende outfits. Tijdens een skivakantie in Val Thorens viel uiteindelijk het kwartje; er ging een aantal bejaarde Franse skiërs in stijl de piste af!

ZIJN JULLIE MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD AAN HET ONDERNEMEN?

Jazeker, het recyclen van skipakken, groener dan dat wordt het niet. Wij wachten al sinds we zijn begonnen op de groencertificering, die wij vinden dat we verdienen. 

Ook worden er geen dieren gebruikt voor het testen van nieuwe pakken en de panterprints zijn van biologisch verantwoord gefokte tijgers.

MIJN VRAAG STAAT ER NIET BIJ...

E-mail ons op [email protected] of stuur een appje naar: 06-18647650
cross
Winkelmandje0
Er zijn geen producten in het winkelmandje!
Verder winkelen
0